vineri, 2 august 2013

Papricas de pui - in vas Zepter




Ingrediente :

pieptul, pulpele si aripile de la pui
2 legaturi de ceapa verde
2 ardei grasi
3 catei de usturoi
2 linguri bulion
2 oua
3 linguri faina
2 foi de dafin, piper, cimbru
patrunjel verde

Preparare :

Am folosit de la un pui aripile, pulpele si pieptul pe care le-am dezosat.
Se pune vasul Zepter pe foc cu o picatura de ulei si asteptam sa se incinga bine pana la jumatatea zonei de culoare verde. Cand vasul s-a incins, se pune carnea de pui taiata cubulete (mai putin aripile care raman intregi) si se lasa pe foc, cu capacul pus sa fiarba in suc propriu, cateva minute, pana incepe sa iasa abur. Apoi, se adauga ceapa si ardeiul tocate.
Cand toate au fiert, se pune bulionul dizolvat cu 2 linguri de apa si condimentezi cu sare, piper, cimbru si foile de dafin.
Intre timp se fac galustile din ouale batute si amestecate cu faina in ploaie, si un praf de sare. Aluatul nu trebuie sa fie prea gros fiindca vor iesi tari.
Se da vasul jos de pe foc si cu ajutorul unei linguri, se adauga galustele. 
Se pune iar pe foc pana ce acul ajunge iar in zona verde.
La final se adauga usturoiul si patrunjelul tocate marunt, se da vasul de pe foc si se tine in continuare acoperit.

Am folosit foarte putin ulei, doar doua linguri de apa cand am dizolvat pasta de tomate si nu am folosit hota din bucatarie fiindca totul s-a preparat cu capacul pus fara a evapora abur/miros.
Cu toate ca la acest fel de mancare ii trebuie sos si la un vas clasic s-ar fi facut cu apa din belsug, cu vasul Zepter nu a fost nevoie fiindca totul s-a preparat in suc propriu.





3 comentarii: